Premiär

Nu sitter jag, återigen uppe alldeles för sent. Gör ingenting, sitter och har så tråkigt, att ja precis läste en insändare till Metro om en som tipsade om bra ört-såser till stekt kyckling.

Jag kan inte hjälpa att jag tänker att den där jäveln som skickat in de där, är helt dum i huvet. Låt mig lista upp varför:

1. Varför, snälla säg varför är hon ens intresserad av att dela med sig av sin äckliga mat-tips? Ingen vill veta, blä.

2. Hur ensam är den här personen? " Ja vänta, ja skickar en insändare på mitt bulgariska kycklingrecept och kolla rom nån nappar" ?

3. Om jag,mot förmodan, får reda å att nån böjrt väninna har sagt till henne " Men du, Kerstin, kan du inte dela med dig av dina goda ört-såser så alla kan läsa hur du gör?" Då kommer jag personligen söka upp Ört-Kerstin och hennes fula väninna och döda dom.

Nog om de, de var bara en ska som irriterade mig.


JAg dricker nu min 12 kopp kaffe för dagen, och har snusat upp 2 snusdosor. Mina tänder ser ut som köttbullar nerdränkda i soja-sås. Riktigt tråkigt.

Mathieu var förbi här idag. De var trevlit, vi delade på lite mazariner och kollade på American Pie 5. Dom bör sluta gör fler uppföljare på den.
Mazarinerna är dock slut nu, då jag kollade i mitt kylskåp och såg en Mariestad 3,5, en senapsburk, och 3 veckor gammal mjölk, beslutade jag att de var de bästa att förtära denna natt.

Har ni nån gång tänkt på, att när man ska åka buss, är de alltid minst 4 st ungefär 7 åriga pojkar som ska åka samma buss. Oavsett tid eller plats, är dom där leriga, högljudda och vidriga smål liven, nånting man får med på köpet om man ska färdas med lokaltrafiken. Men de som stör mig mest, är att alla, ja menar verkligen alla, ser ut att ha jätte förstora skor. Ja blir galen. Den som köpt skorna ( Troligtvis mamman eller pappan) Har gått efter dessa riktlinjer.

1. Dom ska ha stora kraftiga sulor, så att Björn, Patrik, Efraim eller Petter eller va fan dom heter, inte ska halka ute i vinterkylan.

2. Dom ska helst vara lätta att ta på och av, alltså inag snören, utan bara en sämre version av moonboots som är lätta att ta av och på.

3. Dom ska helst sluta nånstans mitt på skenbenet, så ingen snö kan trängas in, för då finns de en risk att han tycker skorna läcker, vilket medför att föräldrarna som tänkte att dom investerat i vinterskor 4 år framåt, misslyckats. Och ingen förälder vill hamna i den sitsen efter ha köpt ett par skor ur en vit låda på Stadium för ca 300 kr.

4. Dom ska vara minst 4 storlekar för stora. " Men tänk på att du ska sockor på dig"  För tänk om dom nästa år igen, måste köpa ett par nya skor för 300 kr. Som dessutom är moderna. Komme inte på fråga tydligen.

Nu fick ja i alla fall nånstans att skriva av mig lite. De är skönt, i och med att jag har börjat prata riktigt mycket med mig själv på slutet. Vilket vissa säger inte är ett gott tecken. Eller att man bara är jävligt ensam. Min hjärna vill tänka att de inte är ett gott tecken, men de är absolut inte försent att åtgårda de. Men de mest troliga är tyvärr alternativ 2.

God natt.
Bönjamän






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0