Sista dagen

Imorgon drar det igång. Citymail karriären inleds klockan 8.00 någonstans i Sköndal. Sista slantarna är på väg bort från kontot. Helt sjukt egentligen hur jag kan ha överlevt på sparpengar och dylikt. Hade kanske hoppats på att vädergudarna vart lite mer på min sida vad gäller temperaturen.

Efter en sen natt med juniorhockey ställdes alarmet så att 7 timmars sömn skulle få inbringa en känsla av en utvilad kropp samt utvilat sinne. Den planen lyckades ganska bra. En av grannarnas barn ovanför verkade dock gilla det där med hopprep så ett snoozande i 40 minuter tillät jag mig själv. De vanliga rutinerna på morgonen genomfördes kvickt och jag ringde ett samtal till Mathieu. Han ville inte åka och kolla på slutspelet i Nike, punkt.

Mina idéer tog slut i och med det kreativa förslag snabbt och kyligt avslogs. En heldag med varm choklad, vännerboxar och ensamhet verkar vara den bittra verkligheten på den sista hellediga dagen för mig. Faktum är ändå så att det är likartade aktiviteter jag ägnat mig åt under många av mina dagar här hemma. Kanske är det inte så tokigt ändå.

Gigi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0